Cambridge pur romanesc

Ieri am fost sa dau Cambridge-ul (CAE). Emotii nu prea au fost, eram doar un pic stresata ca nu voi ajunge la timp, avand in vedere ca pe fisa pe care am primit-o de la liceu scria ca examenul incepe la ora 8:40. Eu, stand la mama naibii, unde bate porumbu` in geam, am plecat pe la 7 si un sfert, ca sa ajung la timp.

Ajunsa acolo, pe la 8:05: puhoi de lume. Ma gandeam in sinea mea: “de ce dracu` sunt romanii astia atat de nerabdatori sa ajunga cu 3 sferturi de ora mai devreme inaintea unui examen?!”. Ok, la mine se intelege, mi-am luat o marja de timp, in caz ca as fi prins eterna aglomeratie de la podul Baneasa. Toti oamenii astia stau in afara Bucurestiului de si-au luat marja asta de timp IMENSA? Spre surprinderea mea, erau mai multi parinti decat copii. Evident, nu vreau sa fiu rautacioasa, dar toti “copiii” care venisera cu parintii aveau o infatisare specifica tocilarilor, trasi la xerox: ochelari cu lentila groasa cat fundu` borcanului, blugi 3/4 cu sosete negre/albe pana la genunchi, sandale cu sosete si eterna sapca pusa in cap ca sa acopere “buclele” nespalate din lipsa timpului liber. Evident ca nu au avut timp sa se spele ca deh, doar avem Cambridge peste o luna. O luna suntem intr-o abstinenta totala. Parintii- mai stresati si mai emotionati decat copiii: “mama stiu ca o sa faci bine, sa stai linistit, sa te concentrezi si sa nu te grabesti ca ai timp destul, da?”- “da, mama, da, stai linistita ca o sa iau cu A”.

Dupa aceste scene lacrimogene, m-am postat in incinta sediului, unde se prespunea ca trebuia sa ma uit pe unde sunt repartizata. Listele- CIU CIU! Nu era nicio lista. Angajatii de la universitatea Nicolae Titulescu (parca) sau astia de la British Council, probabil ca s-au trezit mai tarziu in dimineata aia si au uitat complet de liste. Asadar, pe la 9 fara 5, ma trezesc intr-o aglomeratie de nedescris, pentru ca se afisasera faimoasele LISTE. Romanii, evident, se impingeau si ingramadeau ca si cand s-ar fi dat ceva pe gratis. Mi-am vazut numarul, am localizat amfiteatrul 6 si am urcat la etajul 2. Nici acolo nu am scapat de aglomeratie: supraveghetorii strigau candidatii dupa o lista de parca ii duceau la taiere: “Popescu”, “Ionescu”, “Xulescu” si pac toti tocilarii intrau cu capetele in jos, in sala unde creierul lor avea sa ia foc.

Am intrat si eu, intr-un sfarsit. O sala luuuungaaaa in care erau 3 randuri, a cate 50 d banci, cu cate 3 scaune fiecare banca. Faceti voi calculul. Am nimerit in ultima banca de pe randul din mijloc. “Super”- in gandul meu.
Prima concluzie: organizarea- de tot cacatu`.

Tipa care statea la catedra (la 1 km distanta de mine), incepe sa vorbeasca la un microfon, in englezeste, evident. Si incepe: “Please, take your seats!”- a repetat fraza asta cred ca de vreo 10 ori. Tipa cred ca se credea in avion: “Please take your seats and fasten your seat-bells!”. Englezismele ei iti provocau otita cronica. Pe langa aceste incercari esuate de a se exprima, microfonul ii facea feste si in loc sa zica : ” You have a piece of sheet”, la microfon s-a inteles: “You piece of shit!”. Si chestia asta cu “sheet/shit” s-a datorat englezismelor abordate si s-a repetat pe tot parcursul examenului. Cand vedea ca nu isi gaseste cuvintele, o dadea pe limba materna, iar noi astia, “prizonierii”, simteam o oarecare usurare in vocea ei. “Prizonieri” pentru ca..nu stiu. Erau niste tineri care se intitulau “supraveghetori”, care orice miscare faceai, veneau aproape de tine, sa te cerceteze din ochi.

A doua concluzie: ne dam pe englezisme, estem culti si foarte bine dotati (ma refer la ochi vigilenti, logic).

Dupa nu stiu cate ore de examen, am plecat acasa franta si am dormit pana azi.

A3a concluzie: Ne dam scoliti, cu studii superioare, dar in esenta, tot un popor de tarani suntem.

5 Comments

Filed under Ce se mai aude, no comment

5 responses to “Cambridge pur romanesc

  1. mah..eu nu vreau sa comentez in legatura cu romania, ca nu sunt roman si nu imi permit sa va jignesc.
    Dar…tzarania e in floare, si aici si nici pe la ani nostrii nu cred ca e harvard.
    asta e.
    astia d el anoi au nimerit si mai rau.
    ce zici de: insotitoarea de examen incepe sa manance KFC in timp ce tu faci “reading n’ writing”?
    eu am avut onaorea doar sa le vad aducand pungi de KFC…nu si mancandu-le…

  2. Tipa de la catedra, “sefa” cum s-ar zice, primul lucru pe care l-a anuntat cand am intrat in sala a fost :”You`re not allowed to smoke, eat or drink”. Asta app de KFC:))

  3. Ynes, bafta la speaking!

  4. stef

    Frate in loc sa iti bati capul sa inveti ca un bou si sa nu ti se arate nici un pic de recunostinta din partea profesorilor mai bine te duci la secretara cu un meniu(mare) de la mec si ai rezolvat problema:))))

Leave a Reply

